Voeding & Diëtetiek

>, Specials>Voeding & Diëtetiek
Voeding & Diëtetiek2018-10-19T11:59:54+00:00

Project Description

Voeding & Diëtetiek, gezond en verantwoord afvallen

Overgewicht is een veel voorkomend probleem in ons land. 1 op de 3 heeft te kampen met overgewicht. We spreken van overgewicht wanneer men een bmi heeft van 25 of hoger. Overgewicht ontstaat doordat je energie-inname hoger is dan je energie-verbruik.

Sporten en gezond eten/diëten kan overgewicht verhelpen/voorkomen.

Door de jaren heen zijn er allerlei dieethypes geweest, van crashdiëten tot Sonja Bakker etc. Al deze diëten leiden in eerste instantie tot een positief resultaat, maar
al snel kom je er achter dat het geen blijvend resultaat is waardoor het welbekende ‘jojo’ effect ontstaat. Door regelmatig te sporten en gezond te eten, kortom een leefsstijlverandering, is het mogelijk om een blijvend resultaat te boeken.

Hierbij enkele tips hoe je gezond en verantwoord kan afvallen:

  1. 4 tot 6 eetmomenten per dag
  2. Niet teveel koolhydraten, denk hierbij aan aardappels, brood en frisdranken.
  3. Eet min. 200-400 gram groente en 3-4 stuks fruit per dag
  4. Drink voor elke maaltijd 1 glas water, en min 1,5 liter per dag
  5. Eet gevarieerd zodat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt
  6. Let op met E-nummers. Sommige kunnen schadelijk zijn voor je gezondheid
  7. Beweeg elke dag 60 minuten en sport voldoende. Minimaal 2x per week!

Wil je meer weten over koolhydraten en gezonde voeding? Wil je een, op maat gemaakt, dieet?
Maak een afspraak met onze diëtiste https://www.teamfysiek.nl/oplossing/dieet-en-voedingsadvies/