Project Description

Pilates, geschikt voor jong en oud

Pilates is een core- en stabilitytraining! Denk hierbij aan yoga en body-balance. Pilates is geschikt voor iedereen (jong en oud) die op zijn eigen niveau wil werken aan een sterke rug, plattere buik en strakke benen en billen. We trainen op het ontwikkelen van spierkracht, souplesse en balans.

Pilates is niet zweverig, het is juist heel functioneel! Met Pilates leer je aan om je dieper gelegen spieren te activeren.Het is een ketentraining waarbij je hele lichaam wordt geprikkeld. Hierdoor worden overbelaste spieren ontlast en verwaarloosde spieren geactiveerd en versterkt. 

De zes basisprincipes

Controle: Alle oefeningen worden gecontroleerd en bewust uitgevoerd. Daarmee train je je lichaam intensief en bescherm je het tegelijkertijd tegen blessures.

Ademhaling: Net als voor je spieren is Pilates ook een training voor je longen. De zuurstofopname in je bloed wordt door een diepe ademhaling bevordert. Stevig uitademen helpt de dieper liggende spieren te activeren. Bovendien werkt bewust ademhalen ontspannend.

Centreren: Alle bewegingen komen vanuit het lichaamscentrum. Dit centrum, bij Pilates ook het ‘powerhouse’ genoemd, is het gebied van de ribbenkast tot de knieën. Een samenspel van de spieren in dit gebied geeft je een stabiel en sterk lichaamscentrum, wat voor een goede houding nodig is.

Precisie: Bij Pilates wordt veel aandacht besteed aan de uitvoering van iedere oefening: kwaliteit staat voor kwantiteit.

Concentratie: Pilates focust op een correcte uitvoering van de oefeningen. Tijdens een training ‘vergeet’ je de wereld om je heen. Daarna voel je je ontspannen en vol energie.

Flow: De overgang van de ene naar de andere oefening wordt zo vloeiend mogelijk uitgevoerd. Hoe meer concentratie, des te meer flow.

Agenda Pilates, schrijf u nu in

mei 2019
ma di wo do vr za zo
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112